نسخه چاپي ارسال به دوستان فرماندار سنندج: نظارت دهياران بسترساز آباداني بيشتر روستاهاست
نوشته شده توسط : سوران زندی
فرماندار سنندج:
نظارت دهياران بسترساز آباداني بيشتر روستاهاست

خبرگزاري کرد نیوز: فرماندار سنندج با تاكيد بر نظارت بيشتر بر پروژه‌هاي عمراني در روستاها توسط دهياران گفت: نظارت دهياران بسترساز آباداني بيشتر روستاست و بايد اين مهم مورد توجه آنان در حين انجام پروژه‌ها قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري کرد نیوز از سنندج، ولي‌الله ميرزايي ‌در جمع دهياران روستاهاي شهرستان سنندج‌ اظهار داشت: امروزه دهياران به عنوان بازوان توانمند دولت در راستاي رفع موانع و مشكلات روستاها نقش بسيار مهمي دارند.


وي افزود: طرح مشكلات و بيان نيازمندي‌ها و توانايي‌هاي موجود در هر روستايي به وسيله دهياران نشان از اشرافيت اطلاعاتي آنان در حوزه كارشان دارد.


ميرزايي بيان داشت: ‌امروزه دهياري‌ها به عنوان پل ارتباطي مردم و مسئولان در رفع مشكلات و ارتقاي شاخصه‌هاي توسعه‌اي در سطح روستاها نقش مهمي را ايفا مي‌كنند.


وي از دهياري‌ها به عنوان حلقه ارتباطي مردم و مسئولان نام برد و تصريح كرد: در حال حاضر 61 دهياري به صورت فعال در 184 روستاي شهرستان سنندج فعاليت مي‌كنند.


فرماندار سنندج خاطرنشان كرد: ‌كارهاي بسيار خوبي در سطح روستاهاي اين شهرستان انجام شده كه بدون شك دهياري‌ها نقش مهم و پررنگي در اين رابطه داشته‌اند.


ميرزايي از دهياري‌ها به عنوان تشكيلاتي از دل مردم براي خدمت به خود مردم نام برد و افزود: وجود دهياري‌ها و اشرافيت دهياران بر روستاها بسترساز رفع بسياري از مشكلات سطح روستاها شده است.


فرماندار سنندج به تخصيص 3 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت جاده روستايي اويهنگ از اعتبارات مصوب سفر رهبري به استان اشاره كرد و گفت: در سال 89 اعتبار راه‌هاي روستايي اين شهرستان تنها 4 ميليارد تومان بود و اين در حالي است كه براي ساخت راه روستايي اويهنگ بيش از 3 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.


ميرزايي عنوان داشت: توجه به كيفيت در ساخت پروژه‌ها توسط دهياري‌ها، شوراها و بخشداران امري ضروري است.


وي از دهياران و شوراها خواست كه خود را درگير مسائل حاشيه‌اي و جزئي نكنند و در حفظ اموال بيت‌المال به عنوان حق مردم، دقت لازم را داشته باشند.


فرماندار سنندج همچنين خواستار استفاده از ظرفيت‌هاي موجود توسط دهياران براي رفع موانع، مشكلات و توسعه روستاها شد.


ميرزايي ايجاد تعامل، برادري و وحدت در بين مردم روستاها را از ديگر وظايف دهياران و شوراها اسلامي در روستاها عنوان كرد و بيان داشت: خوشبختانه در حال حاضر تعامل و همكاري خوبي بين مسئولان ادارات و دهياري‌ها وجود دارد.


وي خواستار ايجاد زيرساخت‌ها توسط ارگان‌هاي ذي‌ربط قبل از اجراي طرح‌هاي هادي در سطح روستاها شد و افزود: جلوگيري از تخريب طرح‌هاي هادي به ويژه بحث سنگ فرش معابر، مستلزم هماهنگي ارگان‌هاي اجرايي است.


فرماندار سنندج ادامه داد: دهياران بايد با ارائه راهكارهاي علمي و عملي كردن آنها بتواند در راستاي توانمندسازي خود گام بردارند.


به گفته وي، دهياري‌ها نبايد تنها به اعتبارات دولتي بسنده كنند بلكه بايد با توانمندسازي خود در بحث مالي زمينه پيشرفت هرچه بيشتر روستاها را فراهم نمايند.


وي نظارت كامل بر پروژه‌هاي عمراني روستايي توسط دهياران را امري ضروري خواند و گفت: در سايه پيروزي انقلاب اسلامي و توجه ويژه دولت به بحث عمران و آباداني، امروزه كارهاي بسيار خوب و قابل توجهي در سطح روستاها به ويژه مناطق محروم انجام مي‌شود.


وي اضافه كرد: اجراي اين پروژه‌ها اگر با نظارت دقيق از سوي دهياران و شوراها اجرايي شود، از نظر كيفيت و ماندگاري شرايط بسيار مطلوب‌تري خواهند داشت.


فرماندار سنندج به اجراي 194 پروژه با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان از مصوبات سفر اول هيئت دولت به كردستان اشاره كرد و گفت:‌ در حال حاضر 140 پروژه آن به بهره‌‌برداري رسيده و 54 پروژه ديگر نيز از پيشرفت 50 درصد به بالا برخوردار است.


ميرزايي اضافه كرد: در سفر دوم هيئت دولت نيز142 پروژه مصوب شد كه در حال حاضر 40 پروژه آن به بهره‌برداري رسيده است.


وي خاطرنشان كرد: اجراي 142 پروژه با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد تومان براي شهرستان سنندج نيز ثمره سفر تاريخي مقام معظم رهبري به كردستان است.


وي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز و بيرويه در روستاها را ضروري خواند و گفت: بايد اين موضوع توسط دهياران به عنوان نمايندگان دولت در روستاها به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.


وي خواستار جلوگيري از نصب انشعاب توسط ارگان‌هاي مختلف آب، گاز و برق بدون هماهنگي و تاييد دهياران شد و گفت: به منظور جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز نبايد هيچ‌گونه انشعابي بدون مجوز دهياران انجام شود.




:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ادیب در تاریخ : 1390/6/15/2 - - گفته است :
سوران چاکیت هیتیما ی کره


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: